Panel Information

Denominación: Identificación y registro de las explotaciones apícolas

Identificació de les caseresEls titulars de les explotacions apícoles han d’identificar cada casera amb una marca indeleble, en un lloc visible i de forma llegible, on ha de constar el codi assignat a l’explotació a la qual pertany. Així mateix, s’ha d’advertir de la presència d’abelles en un lloc visible i proper a l’abellar. Aquest advertiment no és obligatori si la finca està tancada i les caseres se situen a una distància mínima de 25 metres de la tanca. El codi d’identificació està compost per la seqüència alfanumèrica següent: tres dígits corresponents al número del municipi (d’acord amb la codificació INE)  les sigles IB  quatre dígits per al número que s’assigni a l’explotació S’han d’identificar totes les caseres que s’incorporin a l’explotació, ja sigui per substitució de material vell, per ampliació de les dimensions de l’explotació o per una nova incorporació.Els tres dígits corresponents al número del municipi han de coincidir amb la ubicació principal i permanent de l’explotació. En el cas que no hi hagi una ubicació permanent, han de coincidir amb el municipi del domicili fiscal del titular de les caseres.Registre de les Explotacions ApícolesEl Registre de les Explotacions Apícoles de les Illes Balears depèn de la Direcció General d’Agricultura i Desenvolupament Rural, a la qual en correspon la gestió, i queda integrat en el Registre General d’Explotacions Ramaderes de les Illes Balears. El Registre estarà constituït pels registres corresponents dels consells insulars, als quals en correspon la gestió en l’àmbit territorial propi, en aplicació de l’article 2.4 de la Llei 8/1999, de 2 d’abril, d’atribucions de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca i artesania.El Registre d’Explotacions Apícoles de les Illes Balears té caràcter públic i informatiu. Llibre d’explotació apícola i transhumànciaAls efectes zootècnics i sanitaris, els titulars d’una explotació apícola ha de tenir un llibre registre de l’explotació apícola, que facilita i diligencia la Direcció General d’Agricultura i Desenvolupament Rural de la Conselleria de Presidència. Aquest llibre és un requisit indispensable per traslladar les caseres per raons de transhumància o d’altres.

Código SIA: 207768
Illes Balears
Departamento: Gobierno de las Islas Baleares
Centro directivo: Dirección General de Agricultura, Ganadería y Desarrollo Rural